Jak przestać kochać dupka?

Zastanawiałam się ostatnio jakie to uczucie być dupkiem. Wiecie – mimo mojej ogromnej empatii jest mi ono jakoś dalekie. Ludzie mają tendencję do bycia nie fair. Nie mam pojęcia jak można kłamać i oszukiwać – to domena dupków. Spotykasz swojego byłego w barze po długim, długim czasie od waszego rozstania i wiecie – jego wyboru głową nie sercem, no  i nagle okazuje się, że on nie kocha swojej dziewczyny.  I pijesz sobie to piwo i niczego od niego nie chcesz, a on Ci opowiada – jaka to ona jest nudna, jak to tęskni za tym co było między Wami, jak to czyta wszystkie Twoje teksty. Twoja głowa już prawie ma eksplodować, a on dorzuca do tego kolejne smaczki – chciałem Ci zrobić na złość, miałaś rację z tym, co czuję, jaki ślub z nią daj spokój, nawet nie wiem czy ona chce mieć dzieci.  I kiedy Ty myślisz, że to już koniec – on  całuje Cię w toalecie i mówi, że chciałby być z Tobą. Tak sobie myślę – czemu ludzie są tacy prymitywni ? Skąd bierze się to bycie dupkiem ? I wiecie co, doszłam do wniosku, że dzieje się tak, kiedy człowiek mimo dorosłego zdawałoby się wieku, wciąż liczy się z opinią rodziców. Przykre jak często faceci nie potrafią podejmować decyzji, bo mama, tata, albo ciocia Basia uważają inaczej. No i siedzi taki facet potem z tą dziewczyną i ubierają choinkę, a ona niczego nieświadoma myśli, że on ją kocha i że nigdy jej nie zdradził. Przerażające jest to, że można tak żyć. Przerażające jest to, że mnóstwo ludzi tak żyje. I tak patrzę na takich ludzi i myślę sobie – dlaczego ? Kiedyś czasy były ciężkie – wybierało się partnerów bez miłości – bo rodzina, klasa społeczna, pieniądze, ziemia, znajomości. A teraz? Możemy być z kimkolwiek chcemy. Możemy robić wszystko, a mimo to wciąż spotyka się ludzi – nie tylko mężczyzn – których powstępowanie odbiega od lojalności. Myślę, że im więcej ludziom można, im więcej zachowań staję się społecznie akceptowalnych, tym więcej okrutnych ludzi chodzi po tym świecie.  A przecież to wszystko jest bardzo proste – kochasz kogoś to starasz się z nim być, jeśli kogoś nie kochasz – po co oszukujesz? Jestem daleka od takich zachowań i wiecie – dla mnie prościej jest kogoś zostawić niż go zdradzić. I tak powinno się robić. Bądźmy bardziej ludzcy nie tylko w okresie Świąt. Jeśli kochacie takich dupków – polecam po prostu przejrzeć na oczy. Ktoś, kto postępuje w taki sposób nie jest zdolny do uczuć. Nieważne ile w życiu przeszedł i jak trudno jest mu się uporać z presją społeczną – nie wolno tak robić.  Chciałabym powiedzieć, że to wystarczy, ale niestety tak nie jest. Trzeba dużo odwagi i siły, żeby móc zrezygnować z takiej osoby -  mimo tego, jak bardzo Was krzywdzi. Dupek zawsze pozostanie dupkiem i trzeba się zastanowić, czy chcecie mieć przy sobie kogoś takiego. Kochani nie warto – życie jest zbyt piękne, żeby marnować czas na ludzi, którzy nie potrafią tego docenić.

Komentarze

  1. Dziękuję Ci Bekso, że zechciałaś opisać moje przeżycia. Zrobiłaś to w tak subtelny, a zarazem dosadny sposób, że dużo łatwiej jest mi teraz o tym myśleć. Mimo, że tak mnie zranił...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty