Hej, zrób to! Czyli - dlaczego warto dać sobie szansę na nowe życie.



Mimo młodego wieku, doświadczyłam w życiu wielu trudnych przeżyć i wiecie nie mówię tutaj o zawodach miłosnych, ale o sytuacjach i problemach, które powaliły mnie na kolana. I kiedyś bardzo chciałam zmienić swoje życie, chciałam je jakoś naprawić, nadać mu sens. Nigdy mi to nie wychodziło. Wiele razy się poddawałam, odrzucałam pomoc innych ludzi i cofałam się w swoim życiu, popełniając wciąż te same błędy. O ile dziś jestem mądrzejsza – nie macie pojęcia jak patrzę na dawną JA. I kręcę wtedy głową i myślę sobie – po co, przecież mogłam zostawić tę przeszłość szybciej, mogłam skorzystać z pomocy tych ludzi zamiast odgryzać im rękę. Ale kiedy się tak zastanowię – To czy gdyby było łatwiej, miałabym dziś to, co mam ? Przez lata szukałam sensu swojego życia, często robiąc przy tym głupoty. Jesteśmy tylko ludźmi to jasne, ale mamy rozum i wiemy, że pewnych schematów nie warto powtarzać. To zabawne, bo dopiero kilka miesięcy temu dotarło do mnie, że przeszłość nie będzie już miała wpływu na moje teraźniejsze i przyszłe życie. Dlaczego ? Bo ja już tego nie chcę. Namalowałam w głowie bardzo grubą kreskę. I z początku było bardzo ciężko. Tak naprawdę zaczynasz wszystko od nowa. I jest pewien strach – boimy się tego co nowe, nieznane, dlatego często wracamy do przeszłości. Hej! Tam już nie ma nic dla Ciebie, to zamknięta droga. I kiedyś te słowa bardzo mnie wkurzały, ale dzisiaj mówię – TAK, to prawda! Wszystko, co rozciąga się przed Nami stawia Nam jeden, niezmienny warunek – zostaw swoją przeszłość. I jest to ciężka praca, ale kiedy już zobaczysz ile udało Ci się osiągnąć – poczujesz w sercu taką radość i dumę. Każdy z Nas ma jakieś przeżycia, ale jedno wiem na pewno – nigdy nie uda Nam się odnaleźć szczęścia, jeśli wciąż będziemy jedną nogą w dawnym życiu. Wiecie – kryzysy mają to do siebie, że cholernie mocno Nas budują. I chociaż boli i nie masz ochoty wyjść z domu, to w końcu to robisz i powoli zaczynasz żyć na nowo. Więc – odpowiedz sobie na pytanie – Czy nie szkoda Twojej pracy, żeby znów umoczyć się w przeszłości ? Ile razy jeszcze będziesz próbować zostawić tego słonia, którego dźwigasz na plecach ? A może weź go cholera rzuć na ziemię i niech każde z Was pójdzie w swoją stronę. Wokół Nas jest mnóstwo ludzi, trzeba tylko patrzeć i dostrzegać tych, których warto zaprosić do swojego życia. Trzeba też umieć pożegnać tych, którzy nie powinni w nim być – bo to Nas rani. Trudno jest zrobić ten krok – ja wiem, ale warto! Warto zrobić to dla siebie, warto poczekać, aż wyjdzie to piękne słońce i ogrzeje Nasze zimne i stęsknione kości. Ja długo czekałam na swoje słońce i długo nie potrafiłam docenić ludzi, którzy niosą mi po jednym promyczku. Nasze życie to droga, w której biegniemy i stoimy, spacerujemy i upadamy. I kiedy włączymy sobie nawigację, tę której bicie nadaje sens naszemu życiu – szybko się przekonamy, że to zawsze będzie dobry kurs. Pamiętajcie, że kiedy idziemy do przodu – nie ma miejsca na zawracanie, bo tę drogę przecież już znamy. Idźmy przed siebie dostrzegając nowe widoki. I bójmy się, ale panujmy nad tym strachem. Pozwólmy zakochać się w swoim życiu, pozwólmy aby ludzie Nas pokochali, pozwólmy sobie pokochać innych. Przecież każdy z Nas zasługuje na coś cudownego. Każdy z Nas powinien doświadczyć szczęścia. I czasem droga do niego bywa naprawdę pod górkę, to wiecie – ze szczytów rozciągają się naprawdę piękne widoki. To, co chcę Wam przekazać, to to, że czasem warto w życiu zaryzykować. Powiedzieć sobie – Hej, a może dziś spróbuję inaczej, obiorę inny kurs, może dziś dam komuś szansę odmienić moje życie. Nie zwlekajcie, nie odkładajcie zmian na jutro, nie mówcie – Nie dam rady, to ciężkie. Po prostu doceniajcie uśmiech drugiego człowieka i jeśli macie w życiu jakiegoś Anioła, to nie pozwólcie Mu odlecieć, bo każdy na Naszej drodze pojawia się z jakiegoś powodu i być może jeszcze tego nie widzisz, ale z całą pewnością, już teraz dzieją się wokół Ciebie małe cuda. Jest cytat, który uwielbiam powtarzać i wiecie – tak naprawdę nadał sens mojemu życiu i chociaż bardzo się bałam, on ma w sobie taki cudowny spokój:
„Spróbuj. Tylko od Ciebie zależy, co będzie dalej!”
Życzę Wam kochani, żebyście odnaleźli swoją drogę, ale przede wszystkim życzę Wam, abyście spróbowali zmienić swoje życie już dziś! Mały krok często prowadzi, do wielkich rzeczy! Zaufajcie Mi!



Komentarze

Popularne posty